onsdag 21. mars 2012

Maru Maru Mori Mori ...

... Minna Taberu Yo!

Nå har jeg ikke hatt ordentlig skole på over to uker, siden det japanske skoleåret snart er over. Vi har bare hatt halve dager, men mange av dem ekstra slitsomme, siden vi har hatt masse prøver. Avsluttende prøver i alle fag utenom gym, musikk og PC-bruk. Jeg klarte meg bra på engelsken, men resten gikk rett og slett til H*lvete! Jeg burde kanskje ha klart matteprøvene, men jeg har jo ikke skjønt noe av læreren har sagt i timene. Mattelæreren min begynner forresten hver time med å si "Good morning, Mr. Martin," og etterpå høres han ut som en programleder på TV: "Yes, soon the cherry blossoms will start blooming, do you know, Mr. Martin? ... " Jeg svarer han på japansk, men jeg tror han vil ha noen å øve engelsken sin med. Noen ganger bruker han opp halve timen på å lære klassen engelske fraser.

Forrige uke hadde vi ingen prøver, men mye ordning med ting til det nye skoleåret. Alle elevene fikk tennene sjekket av tannleger, og det skjedde foran mange av de andre. Det var en ganske ubehagelig opplevelse skal jeg si dere, men jeg må le litt av det i etterkant. Vi tok også skolebilder, som gikk veldig fort, og ble gjort i en bil som er laget for å ta skolebilder. Dagen etter tannsjekken og skolebildene samlet alle førsteklassingene seg i gymsalen og vi sjekket synet, høyden, vekten osv. Skolene i Japan skal virkelig ha mye informasjon om
elevene sine.

Når det gjelder tittelen på dette innlegget, så er det fra en sang jeg har hatt på hodet i det siste. Det er to unger som synger den, og jeg tror det er fra en populær serie. Sangen var forresten den mest populære sangen  i Japan i fjor våres.


Jeg har vårferie fra tirsdag neste uke til 6. april, og jeg gleder meg helt sykt. Jeg skal besøke søsteren til Akiko-san (vertsmor) i Tokyo, og bli der en uke. Jeg lover å blogge mer!

-Martin

1 kommentar:

  1. Haha, begynte nesten å lure på om du hadde krepert borti der, "Mr. Martin" ;P

    Haha, det om skoler som skal ha informasjon...Tell me about it. *himler med øynene* Har nettopp vært igjennom full legesjekk med blodprøver, røntgen og EKG og hele pakka før jeg (forhåpentligvis) drar til Japan i høst, haha XD

    Godt å høre at alt er bra, da^^
    Kos deg på Tokyo-tur (heldig!) (°∀°)/

    SvarSlett