fredag 23. mars 2012

Akvarium i Nagoya

Sist helg ble jeg med Akiko-san å besøke familien hennes i Nagoya. Det var andre gang jeg møtte familien hennes. Sist gang vi var der, var i februar, hvis jeg ikke tar helt feil. Den gangen dro vi til området rundt Nagoya-Station. På stasjon møtte vi søsteren hennes som bor i Toyko (hun jeg skal være hos neste uke). Vi skulle kjøpe oss donuts på Crispy Creme, men det gikk ikke helt som forventet. Det var ikke bare kø inni i butikken, men den strakk seg ut i gangen og langs veggen. Siden køen var såpass lang endte vi opp på Starbucks i steden. Det var skikkelig vanskelig å finne Starbucks, siden den var så godt "gjemt." Man måtte først opp i 13. etasje, og så var masse trange små hjørner vi måtte rundt. Der var det også alt for mye folk, men det var iallfall ikke kø.

Etter Starbucks besøkte vi Toyota-bygningen, og tok heisen til et observatorium i 76. etasje.



Når vi var i Nagoya sist helg dro vi til et akvarium. Der så vi på delfinshow og alt annet man kan gjøre i et akvarium. Fisk. Fisk. Fisk. Jeg er ikke helt fan akvarium, men det gøy uansett.



Jeg skal ta buss til Tokyo neste uke, siden det blir alt for dyrt med shinkansen. Buss tar selvfølgelig litt lenger tid, men jeg får bare ta meg en god bok. Kjøpte "The Hunger Games" i dag, så den kan jeg vel lese (hvis jeg ikke blir ferdig før tirsdag da). Det blir spennende å se om jeg klarer å gå av på riktig stopp. Jeg tror Tokyo-Station er siste stopp, så det går nok bra.

-Martin

5 kommentarer:

  1. Vi prøvde også å få spist på donut på crispy creme, men køen... uenderlig :P

    Misunner deg som har dratt til Tokyo. Håper å få dratt dit snarest :)

    SvarSlett
  2. aww, awesome ^^ haha

    SvarSlett
  3. Kult! Hva har din beste utflukt i Japan vært så langt?

    SvarSlett
  4. Y U NO BLOGGE MER?!

    SvarSlett
  5. Hei. Mitt navn er Marius Fagerheim.
    Jeg elsker alt ved Japan og ser anime. Har lært å forstå en god del japansk gjennom anime.
    Jeg har nå bestemt meg for å lære skikkelig japansk skriftlig og muntlig :)
    Lurte på om du hadde noen tips :)

    Misunner deg som studerer der nede!

    SvarSlett