lørdag 29. oktober 2011

Travle dager!



Dette har vært en veldig travel uke! De første dagene holdt jeg på med skole hele tiden. Dere husker ungdomsskolen jeg var på? Alle elevene skrev litt om hva de syns på japansk, og jeg måtte gi en kommentar til alle sammen, så vertsmoren min og jeg satt en hel kveld og holdt på med det. Et par av dem skrev faktisk på engelsk, blir alltid så overrasket når japanere er flinke i engelsk.


Annen hver onsdag er det min ゴミの日(gomi no hi), eller spøppeldag. Da må jeg mellom 6.20 og 7.30 ta all metall, glass og papirsøppel til et sted som er et stykke unna huset. Jeg pleier egentlig å mislike onsdag på grunn av det, men denne onsdagen klarte jeg å stå opp litt tidligere enn vanlig, ble da altså tidlig ferdig med søppel, og da rakk jeg å se en episode av en av yndlingsseriene mine! Jeg var også i godt humør på onsdag siden vi i steden for å ha skole dro og besøkte to universiteter utenfor Nagoya. 


På kvelden dro vi til  baren til en venn av vertsforeldrene mine, for han skulle ha et Halloweenparty. Vi kom før festen, og bare for å spise middag. Maten der er skikkelig god, det er altså en burgerrestaurant. Jeg bestiller alltid en spesiell kyllingburger, og han ler hver gang, siden jeg alltid bestiller det samme, haha. Den er kjempegod, Chicken NanBan Burger. Uansett, selv om vi kom før og skulle dra før festen begynte, kom det en god del folk, og alle hadde skikkelig ordentlige kostymer! Det var jo så klart han som eier baren. Han hadde helt brunt ansikt, blond parykk og store briller, han sa hele tiden "cherish", men jeg skjønte ikke hvem han skulle være. Den første som kom til festen var Jesus, herregud jeg skvatt når han kom inn! Det var litt morsomt at vi endte opp med å kalle han Kami-sama, altså Gud (LOL). Etter en stund kom det to stykker som hadde kledd seg ut som Harajukujenter, haha, til å begynne med trodde jeg faktisk at han ene var en jente, men jeg skjønte fort at han ikke var det når jeg hørte stemmen! Det kom mange flere også, men de hadde ikke så spesielle kostymer. Vi dro ikke hjem før halv elleve, så jeg la meg alt for sent den dagen. 


Dagen etterpå klarte jeg selfølgelig å forsove meg, men det gikk faktisk bra når jeg kom til skolen. Når jeg satt fra meg sykkelen hørte jeg HomeRoom-læreren min rope på meg, og han sendte meg til en av engelsklærerene på skolen, og jeg måtte bli med på enda en ungdomsskole. Denne gangen dro jeg med en jente som går i tredje klasse på skolen min, hun er faktisk søsteren til en av vennene mine i klassen. Vi hadde to klasser, og disse var mye større enn de på den andre skolen, pluss at jeg denne gangen måtte ta alt på sparket. Men det var uansett veldig gøy. Jeg lærte dem litt norsk, mens hun andre jenta lærte dem litt indisk, siden hun bodde der i ni år. Etter at vi hadde hatt klassene dro vi med engelsklæreren til en restaurant, så jeg fikk litt bedre lunsj enn vanlig den dagen! 


I går på slutten av skoledagen kom plutselig kontaktpersonen min, som bor i Tokyo, til skolen min. Jeg ble kjempesjokka! Hun snakket masse med læreren min og så dro hun hjem til vertsmoren min før jeg dro fra skolen. Når jeg kom hjem kom hun nesten løpende bort til meg for å gi meg en klem! Det er skikkelig uvanling blant japanere. Det er som regel ikke akseptert at folk av det motsatte kjønn klemmer hverandre. Iallfall, kontakpersonen min er kjempehyggelig! Hun har vist bodd mange år i Skottland, så hun er litt annerledes enn andre japanere. Hun er direkte med det hun sier, og derfor veldig lett å snakke med, i motsetning til vanlige japanere. Hele kvelden etter at hun hadde dratt sa vertsmoren min at hun var enn kjempe-interessant person, og at hun ville snakke mer med henne, haha! I morgen skal vi ut å spise, siden vertsfaren min bursdag. Jeg lagde også en fyrstekake, som vi skal spise i morgen. 





Så fort jeg har tid nå, så skal jeg begynne å svare på spørsmålene deres! Jeg skal prøve å få filmet litt rundt omkring. Men hvis det et noen som har noen spørmål kan dere fortsatt spørre. 


-Martin

3 kommentarer:

  1. Fyrstekake :D Hahah! Du ser litt stressa ut da :O....

    SvarSlett
  2. Høres gøy ut ! deilig med spenning i hverdagen :D

    SvarSlett
  3. Aww.. høres kjempe koselig ut :3 Gleder meg til å se filmene du lager =w= må lage mer! D: - Ray

    SvarSlett