søndag 16. oktober 2011

Nagoya

I dag har virkelig vært en lang dag! Sto opp klokka halv elleve, ikke at det er tidlig, men vi har vært i farta i tolv timer, fra elleve på morgenen til elleve på kvelden. Det første vi gjorde var å kjøre til Iwata, en liten by utenfor Hamamatsu, for der skulle vertsmoren min ha en test for å få legelisensen sin. Testen varte fra klokka ett til tre, så når hun hadde testen kjørte vertsfar, vertsbror og jeg rundt i to timer. Vi prøvde å finne en ATM, siden jeg hadde planer om å kjøpe iPod Touch i dag, men etter å ha prøvd fem stykker uten hell ga vi opp. Jeg hadde heldigvis nok penger til en iPod i kontanter, men når vi kom til butikken var de utsolgt, snakk om flaks(haha)!

Når vi kjørte rundt og lette etter ATM's, fikk jeg tatt et bilde av de fantastiske søppelkassene her. Den første er glass og metall, den neste er plastikkflasker og den lille ved siden av er til korker, neste er plastikk og den siste er papir. Sånne står det overalt!

Klokka tre, når testen var ferdig kjørte vi til Nagoya. Det tok én og en halv time å kjøre dit. Nagoya er den tredje største byen i Japan, og ligger i Aichi-ken. Byen har et innbyggertall på 9 millioner, så det tok sin tid å komme seg fram til dit vi skulle. Vi stoppet i så og si hvert et eneste lyskryss, og de var det mange av! Etter en god del kjøring rundt i storbyen kom vi fram til et gigantisk kjøpesenter. På kjøpesenteret spiste vi på en buffét  og jeg spiste så mye jeg holdt på å spy, det er første gang i Japan! Etterpå fant vi en CD-butikk, og det gjorde meg glad! Denne hadde mye bedre utvalg enn de i Hamamatsu, så jeg kjøpte en The Kiddie CD, en T.M. Revolution CD, og en Kyary Pamyu Pamyu CD, men den sistnevnte var bare masse Ghibli-sanger, så ble litt skuffet. Studio Ghibli er altså firma som har laget filmer som "Min nabo Totoro", "Det levende slottet" osv.

Her er et bilde av en hylle med Rilakkumating, hvis noen av dere vet hva det er! Det er altså sykt mye av det her, og  det er populært blant jenter og gutter i alle aldere, og alle vet hva det er! Rilakkuma er altså bamsen.


Etter at vi hadde vært på kjøpesenteret dro vi til en person som hadde kjøpt noe av vertsfaren min, så vi satt der og snakket i en times tid, før vi måtte komme oss hjemover, for klokka var allerede ti, og det tar jo som sagt sin tid å kjøre fra Nagoya til Hamamatsu.

Det er ofte at det tar litt tid før jeg skriver nye innlegg (jeg skal bli flinkere), men selv om jeg ikke har nye innlegg hele tiden, så kan dere følge med på hva jeg gjør på daglig basis gjennom twitter, og finne ut om jeg er dø eller levende ;-) Twitterbrukeren min: http://twitter.com/#!/martinsandberg (Det er også link på siden)

Det er bare å fortsette å komme med spørsmål, kommer ikke til å svare på noe før til uka.

-Martin

9 kommentarer:

  1. Nei, så tøøøft! Forsett med å ta masse bilder av random stuff. Dette er skikkelig interessant!
    De søppelkassene var tøffe. Hadde de vært i Norge, hadde vi sikkert blåst i hva de var til og bare hivd alt i random ones. Hvis du skjønenr hva jeg mener(jeg vet det var dårlig forklart). Et eksempel på det kan være søppelkassene i Oslo S, haha!

    Btw, jeg vil ha den bamsen! Den var søøøt! :D

    SvarSlett
  2. Så kult! Du hjelper oss fremtidige utvekslingsstudenter masse med denne bloggen. Takk!

    Men kan du blogge litt om mobiltelefoner? Priser, hva slags abonnement etc.

    - Momotaro.

    SvarSlett
  3. Utrolig interessant å lese bloggen din. Gøy å lese om andre kulturer som er annerledes fra norsk. Spesielt din siden du er i Japan, og ikke i Amerika som sikkert 90% av utvekslingstudentene.

    SvarSlett
  4. Flott å lese om hvordan du har det Martin!
    Informasjonen er strålende som alltid.
    Du burde ta flere bilder av alt mulig, slik at vi kan se hvordan det er der :)
    Kos deg videre, og gleder meg til å lese mer ^^


    Btw: Kanskje du kunne ha lagt ut bilder av det du har kjøpt? Sånn på daglig basis?

    SvarSlett
  5. GAH! jeg har liksom rilakkuma dilla nå T___T Skulle ønske jeg kunne kjøpe der.. men jeg skal bestille den puta som du har bilde av fra ebay c: ~ Så gleder jeg meg til å se deg blogge mer =w= ~ -Ray Pai

    SvarSlett
  6. RILAKKUMA! :D :D Love love love it! :3

    SvarSlett
  7. det er skikkelig interessant, blir fasinert jeg, keep up the good work, du er flink ! :D

    SvarSlett
  8. Kult ~ Høres morsomt ut :D
    Synes søppelkasse-systemet er skikkelig smart^^
    (Har selvfølgelig en Rilakkuma-dingseboms hengende på mobilen, vettu ^__^)

    SvarSlett
  9. Fikk VELdIg lyst på den hvite rilakkuma bamsen som er under putene.. den uten noen klær..:c den ser så myk og god ut! D: <3 - Ray

    SvarSlett