fredag 14. oktober 2011

Lagunasia

Da var mid-terms uka over. Det har vært en skikkelig deilig uke! Har nesten bare slappet av. Det eneste skolerelaterte jeg har gjort er engelskprøven på tirsdag og når jeg var assistenten til engelsklæreren min i går.

På onsdag måtte jeg som sagt være på skolen selv om jeg ikke skulle ha noen prøver. Jeg ble bedt om å studere på biblioteket, men det åpner jo ikke før ti, så det endte opp med at jeg satt meg ned for å lese. Men etter å ha lest i ti minutter ble jeg kjempetrøtt og bestemte for å sove litt på gulvet inne på et av toalettene, sov faktisk i to timer tror jeg. Når jeg våknet var alt skikkelig rart, men det var fordi jeg ikke hadde våknet, våknet i drømmen min, skikkelig merkelig følelse når jeg våknet ordentlig. På slutten av dagen fortalte engelsklæreren min meg om hva som skulle skje på torsdag, og når vi snakket så jeg en lærer langt borte i gangen som vinket skikkelig til meg, haha.

Skolen jeg går på. 

I går ble jeg altså med engelsklæreren min og visepresidenten på skolen min til en ungdomsskole langt ute i ingenmannsland. Vi kjørte ganske lenge og etter hvert som vi nærmet oss skolen ble det bare mer og mer skog. Det var en gammel nedslitt skole, men alle var veldig hyggelig der. Det ble overveldende mye bukking og takking!, skjønner aldri helt når jeg skal takke og bukke her. På denne skolen var alle dører ordentlig lave, så jeg måtte bøye meg hele tiden, og jeg klarte til å med å skalle et par ganger. Den ene på vei inn i klasserommet.

Vi hadde to timer: først en med 14åringer og så en med 13åringer. Jeg begynte begge timene med å introdusere meg på norsk og deretter engelsk mange ganger. Alle sammen skulle skrive ned hva de skjønte, og de gjorde det overraskende bra! Etterpå skulle alle introdusere seg for meg; det gikk ganske fort siden klassene var veldig små. Den ene på ti elever og den andre på elleve. Etter alle introduksjonene hadde vi noen leker og vi avsluttet timene med at jeg var en "tankeleser". Læreren skrev ni farger på tavlen og jeg gikk ut av klasserommet mens en elev valgte en farge. Læreren og jeg hadde et tegn, så jeg skulle skjønne hvilken farge eleven hadde valgt, men den første timen hadde jeg ikke skjønt tegnet, så det tilsvarte bare mye latter. Den andre timen gikk det veldig bra og elevene ble ganske overrasket tror jeg! I pausen mellom timene overhørte jeg noen jenter si, "Han likner virkelig skikkelig på Justin Biber." Det var også en jente på skolen som la meg til på twitter i sta, og jeg sjekket bloggen hennes, og der var det innlegg om bare meg. Skrev at jeg liknet sykt på Justin Bieber og masse annet. Har fått meg en stalker nå!

I dag dro vi på klassetur til en liten fornøyelsespark kalt "Lagunasia". Det var mer en vannpark, men alle vannskliene var stengt nå som været begynner å bli kaldere. Det var altså ikke så mange attraksjoner å ta, men det var veldig gøy uansett. Vi tok èn berg- og dalbane, og to piratturer, den ene var i en tømmerrenne, og var faktisk veldig bra. Det ble en veldig kort dag siden vi måtte være tilbake på skolen til 1530. Det var virkelig stor forskjell på hvordan folka i klassen var fra turen til og turen hjem. På turen til parken satt alle jente og hylte og lo, og lagde så mye bråk at jeg fikk hodepine, og på turen hjem så de ut som døde kjøttstykker. Var egentlig bedre på vei hjem, haha.



Til slutt har jeg et bilde av den japanske mobilen min, siden det er en som mast om det, lol.

Skal forresten ha spørsmålsrunde til uka, så nå er det bare å stille så mange spørsmål dere klarer! Kommenter eller send mail til martin.sl94@gmail.com :-)

-Martin

4 kommentarer:

  1. Du syntes ikke det er litt merkelig å sove på badegulvet inne på skolen eller? Morsomt med hun som blogget om deg da! Haha. Du ligner jo såååå mye på jb..... Virker som du har det helt topp! Vi må få skypet snart altså! Også kommer jeg med spørsmål senereeeeee.

    SvarSlett
  2. Joda, men jeg var dødstrøtt og kunne ikke akkurat sove et sted folk kunne se meg.

    SvarSlett
  3. Hahahaha, LOVE stalkern!!! og Kjottstykker, du er hysterisk!

    SvarSlett
  4. Så morsomt at du var engelsklærer! :O Hun stalkern...Ja....tror hun har en liten crush ^^,

    SvarSlett