onsdag 10. august 2011

Oslodag

Hele denne dagen startet med en tur innom Exploriuskontoret i Drammen. Der fikk jeg mitt "Certificate of Eligibility", og dro videre til Oslo. Jeg dro til den Japanske ambassaden. Der ble jeg først møtt av en låst dør, og måtte si hvorfor jeg skulle inn. Jeg svarte at jeg skulle ordne med visum, og ble vist til et stille rom. Der var det mange plakater etc. på japansk, og det gjorde meg skikkelig spent. Etter en stund kom en liten dame ut, jeg var forberedt på å snakke engelsk, men hun snakket norsk, som gjorde ting litt lettere. Det var ikke mye jeg måtte gjøre; fylle ut en applikasjon og gi henne mitt "Certificate of Eligibility" sammen med passet. Hun så fort over applikasjonen, og ga meg beskjed om å komme tilbake om en uke for å hente visumet.


Etter at jeg hadde vært på ambassaden gikk jeg ut til Rita og Atlas (hunden til Rita) som ventet på meg. Vi tok trikken til Frognerparken, fordi der har jeg aldri vært. Vi spaserte rundt og beskuet parken, og var turister for en liten stund. Ikke lenge etter begynte det å regne intenst, og vi ble stående inni en busk for en god stund. Vi løp tilbake til trikken og klarte å unngå å bli for våte. I dag var forresten første gang jeg tok trikk, tror jeg.



På slutten av dagen var jeg innom Nordea på Oslo S, og tok ut 80 000 yen. Åtte 10 000 yen sedler. Neste uke drar jeg tilbake og henter visumet, og da er det bare å vente på flybilletten, og så er alt i boks.



-Martin

3 kommentarer:

  1. Du er en norsk turist i norge :)

    SvarSlett
  2. Hei :)
    Snubla innom bloggen din ved en tilfeldighet når jeg lette etter folk jeg kanskje skulle begynne i klasse med på UiO i år (XD), og nå misunner jeg deg skikkelig! (^ω^)
    Ønsker deg lykke til i Japan! ( ゚ヮ゚)

    SvarSlett
  3. Hm... da får jeg svare her, da XD
    Det går sikkert bra - virker som om du jobber hardt med japansken ^^ Kommer sikkert til å bli kjempegøy!
    Ok, jeg får prøve å oppdatere litt med jevne mellomrom x)
    (skal fortsette å lese bloggen din)
    :)

    SvarSlett