fredag 12. august 2011

Flybillett

I går fikk jeg flybilletten på mail. Nå er alt i boks, med unntak av visumet, men det henter jeg til tirsdag. Vi flyr fra Gardermoen klokka 13.45 den 30. august, og mellomlander på Kastrup, København klokka 14.55. Der kommer vi til å vente i 50 minutter før vi flyr videre til Narita, Chiba klokka 15.45. Vi lander på Narita klokka 09.35 den 31. august, og har da fløyet i cirka 11 timer.



Her er ti ting dere kanskje ikke viste om Japan: 

-10 prosent av verdens aktive vulkaner ligger i Japan. 
-Det er omtrent 1500 jordskjelv i Japan hvert år. 
-Japan er et av de minst religiøse landene i verden.
-Cirka 60 prosent av den japanske befolkningen røyker. 
-Det er ca 32 000 som tar sitt eget liv hvert år. 
-Det er normalt å spise ris med alle måltider.
-De har et eget ord for å jobbe seg til døde. karooshi.
-Det er vending machines på nesten alle gatehjørner. 
-De kjører på venstre side av veien. 
-I Japan har de ikke gatenavn, bare nummere. 



-Martin

2 kommentarer:

  1. Flyturen dit er lang, men verdt det! Det meste der visste jeg tror jeg, og tviler ikke på at så mange japanere røyker siden de ikke har røykelov sånn som oss. Men visste ikke at de bare har nummer og ikke gateadresser. Ikke rart vi aldri fant gatenavn rundt omkring! Haha, føler meg nesten dum som finner det ut i ettertid :P

    SvarSlett