mandag 1. august 2011

30 dager igjen!

Nå er det bare en måned igjen til jeg reiser! Det er vel for så vidt ikke 30 dager nå, men det var det når jeg begynte å skrive dette innlegget. Når man er så nærme avreisedato som dette begynner man å bli litt usikker på hva man skal føle. Skal man glede seg? Grue seg? Jeg gleder meg mest, men jeg gruer meg jo så klart til å dra fra familie og venner her hjemme. Man kommer jo veldig sikkert til å få kultursjokk i begynnelsen også. Jeg kan tenkte meg at det kommer til å være, hvis ikke vanskelig, veldig rart og uvant.

Har kjøpt meg vol. II av japanskboka mi, selv om jeg ikke er ferdig med den første ennå. Skal prøve å bli ferdig med den første før jeg drar, og begynne på den nye når jeg kommer fram. Har også bestilt meg en ny japansk ordbok, fordi den jeg hadde var fra 1995. Gleder meg til den kommer! Når det er snakk om bøker så må jeg vise hva som er målet mitt med å lære japansk, ikke egentlig, men jeg gleder meg til jeg klarer å lese denne:

Det er en "bok" om vokalisten i SuG; Takeru.

I den nye japanskboka er det kanjiøving og hele boka står på japansk utenom regler og sånt så klart. Men må jo så klart bli ferdig med den første før jeg begynner på vol. II.



Siden dette innlegget handler mye om bøker får jeg vise hvilken bok jeg har begynt å lese. Det er enda en bok av Haruki Murakami: The Wind-up Bird.


Merethe, som dessverre ikke har blogg, dro til USA på fredag, og Oline(http://olinesandberg.blogspot.com) drar om to uker. Man kan kjenne at det nærmer seg nå!

-Martin

1 kommentar:

  1. Wohooo! Lykke til med å lese alt! :-D
    Og har det supert.

    SvarSlett