lørdag 16. juli 2011

Hva jeg vil oppleve i Japan!

Det er en god del ting jeg vil oppleve når jeg er i Japan:

En ting jeg har tenkt lenge på, som også er sikkert at jeg opplever, er å bruke skoleuniform. Det er noe jeg har gledet meg til, og noe som er litt spesielt (med tanke på at vi ikke har det i Norge). Jeg skal gå på en privatskole, så jeg kommer til å få en dress-aktig og dyr uniform. Jeg håpet egentlig på å komme på en offentlig skole, og få den typiske japanske uniformen, men jeg er veldig fornøyd med dette!

Den jeg skal bruke ligner på denne. 

Jeg håper vertsfamilien min kommer til å ta meg med på et onsen. Et Onsen er på en en måte en varm kile, selv om ordet "onsen" refererer mer til fasilitetene rundt den varme kilden. Det er altså en varm kilde der mange folk bader sammen, og vet du hva? Man må være naken! Det blir sett på som skittent om man bruker badetøy, og man må vaske seg grundig før  man går inn der. Det er heldigvis separerte bad for menn og kvinner. Selv om det også fins fellesbad noen steder. 

Beppu Photos
   Onsen i Beppu.This photo of Beppu is courtesy of TripAdvisor

Jeg håper at jeg får dratt til Tokyo i løpet av året. Ja, jeg skal jo dit på Soft-landing camp på begynnelsen, men det er ikke nok! Det er én time med shinkansen fra Hamamatsu, så det er ikke veldig lang.


En ting som er veldig viktig for meg at jeg får gjort, er å få dratt på en SuG-konsert og få kjøpt masse CD-er! SuG er altså yndlingsbandet mitt!


-Martin

5 kommentarer:

  1. Så morsomt, Martin! Får håpe du får gjort alt du ønsker!!

    SvarSlett
  2. Så kult, Martin. Det må være en drøm som går i oppfyllelse for deg. Jeg har så lyst på et sånt år jeg også. Jeg er nok litt mer sjenert enn deg, så onsen ville nok ikke jeg vært med på. Men skitt heller, du er jo i Japan så hvorfor ikke :D

    Momotarō

    SvarSlett
  3. Ser ut som om du har en flott blogg gående her ;) Skal du være i Japan i et helt år, eller? Jeg skal selv på utveksling til Japan i år :D

    SvarSlett
  4. Hey! Kom tilfeldigvis over bloggen din da jeg googlet etter min egen, haha. Synes det er interessant å lese blogger om folk som drar til Japan, spesiellt siden jeg gjorde det samme for noen år siden. Håper du får et fint år i Japan, og hvis du vil kan du sjekke ut bloggen min (jeg drar tilbake til Japan på universitet).

    SvarSlett
  5. Ingriiiiiid. ^w^28/9/11 16:32

    Fy så heldig! Har sykt lyst til å dra til Japan *-* Også er du skikkelig kul som liker SuG! ^w^ DU KAN SIKKERT TA MED MEG TIL JAPAN c:

    SvarSlett