mandag 16. mai 2011

Update!

Nå er det lenge siden jeg har postet noe her, så det er vel på tide med en liten "update".
Det har egentlig ikke skjedd så veldig mye angående utvekslingen nå. Jeg fikk en mail fra explorius der de sa at jeg kunne skifte vertsland eller bare vente å se hvordan det går med situasjonen i Japan.Jeg valgte selfølgelig å vente! Det som er nå, er ikke at det er for farlig for meg å dra, men at de ikke kan garantere at de finner en vertsfamilie. Mesteparten av de som skulle til Japan har avlyst eller skiftet vertsland. Vi var i utgangspunktet fem stykker, og nå er vi bare to igjen.

Det går framover med japansken. Jeg kan lese og skrive en god del flere kanji, som betyr at jeg har nådd alle kravene til explorius. Jeg kan skrive og lese alle hiragana og katakana, skrive og lese minst 50 kanji, introdusere meg og jeg kan holde en simpel samtale på japansk. Prøver å skrive en side med japansk i en sånn bok jeg har hver dag, og det går faktisk ganske bra!

Ved siden av depping fordi det ikke er garantert at jeg drar til Japan, har jeg gjort andre "nyttige aktiviteter".

Jeg har prøvd meg på sudoku, fordi det er japansk.

Nerdet nesten hele Seinfeld-seiren på en måned.

Lest litt mer i boka jeg aldri blir ferdig med, fordi jeg ikke er noe flink til å lese.

OG JEG KOM OPP I SKRIFTLIG ENGELSK TIL EKSAMEN! Gleder meg veldig til det altså...

-Martin

7 kommentarer:

  1. Håper du får dratt Martin! :) Mehhe! Jeg kom ikke opp :P

    SvarSlett
  2. Veldig fine bilder av deg! Så ikke ut som at sudoku gikk så bra da :(

    SvarSlett
  3. Digger at du fortsatt skal til Japan! Skulle gjerne ha dratt dit selv, men skal til USA...

    Kom opp til matteeksamen, så ikke klaaag.... :'(

    SvarSlett
  4. SKAL DU PÅ DESU?

    SvarSlett
  5. Jeg tror jeg skal det ja, Anonym-san ;-)

    SvarSlett
  6. Vet ikke enda hvilken by jeg skal bo i etter campen, men håper det er i nærheten av osaka. Hvilken by skal du bo i? C:

    SvarSlett
  7. Kult, du er heldig!!! Jeg har ikke fått familie enda D: Når er det du dra? :D

    SvarSlett