onsdag 6. april 2011

Jeg skal til Japan!

I går fikk jeg mail fra Explorius der de sa at de sendte studenter til Japan denne uka, og at det ikke var noe som kom til å stoppe meg i å dra i august(for nå). Nå ser det mye lysere ut, og jeg er tilbake til å glede meg, uten bekymringer(nesten iallfall). Selv om jeg har skrevet at det har endelig har gått opp for meg at jeg skal til Japan, har det ikke det! Blir helt rar når jeg tenker på at jeg skal bo meden japansk familie og gå på en japansk skole i ti måneder. Jeg får skikkelig kriblinger. Nå er det bare fire måneder igjen!

Har jobbet med engelsklekser hele kvelden, er fortsatt ikke helt ferdig, men jeg orket bare ikke mer... Så jeg øvde litt på noen kanji.



Her er denne ukas fem kanji:


Sommer(natsu), Stor(ookii), like(suki), ni(kyuu), angi(iru).

-Martin

4 kommentarer:

  1. Kjempefint at det er helt sikkert at du skal dit da! Er fortsatt sjalu jeg, kommer nok til å bli helt grønn til slutt x3 - Sam.

    SvarSlett
  2. åå, så bra at du får reist!! Jeg linker deg, jeg :)

    SvarSlett
  3. Hvorfor akkurat japan for deg? ^^
    - dan michael

    SvarSlett
  4. Dan Michael:
    Ja, det er vel egentlig et litt vanskelig spørsmål å svare på. Da jeg var elleve år begynte jeg å like japanske tegneserier(anime, manga). Etter hvert begynte jeg lese litt mer om landet og kulturen disse tegenseriene kom fra, og det var vel da det begynte. Etter hvert var det mer Japan, kulturen og språket jeg likte, og mindre tegenseriene. I 2009 fant jeg ut at man kunne være utvekslingsstudent der, og ja, det er vel derfor det akkurat er Japan for meg! :-)

    SvarSlett