mandag 28. mars 2011

Stress!

Da sitter jeg her da. Får ikke sove i det hele tatt! Hvis jeg ikke plutselig blir veldig trøtt, får jeg vel bruke denne tiden til å øve til geografiprøven på tirsdag og gjøre ferdig engelskprosjektet mitt om Japan. Å Skrive en engelskoppgave om Japan er overraskende vanskelig! Har så vidt skrevet hundre ord, og det er langt fra nok!   Tenker jeg må skrive rundt 500-1000 ord. Det burde jo virkelig ikke være vanskelig å skrive om Japan, som jeg kan så mye om! 

Nå om dagen vil jeg si at jeg er veldig egosentrisk! Tenker hele tiden på om jeg faktisk FÅR dratt til Japan eller ikke... Det er veldig frustrerende! Men når jeg tenker på hvordan mange tusen mennesker har det i Japan akkurat nå, burde jeg vel egentlig være veldig fornøyd! Men jeg skal si det er vanskelig... Venner som skal til USA har allerede fått vertsfamilie, mens jeg ikke vet om jeg får dratt engang. 

Som jeg sa i forige innlegg, så lærer jeg meg fem kanji i uka. Her er de fem jeg har lært meg denne uka:


Å gå ut(deru), vinter(fuyu), syv(nana), åtte(hachi) og tusen(man).

Her er bloggen til en som bor i Tokyo, hvis noen er interessert: http://arishaintokyo.wordpress.com/

Oppdateringer på radioaktivitet i Tokyo: http://chottomatte.net/2011/04/01/tokyo-radiation-levels-daily-updates-april/

-Martin

1 kommentar:

  1. Hei, Martin.

    Jeg har et par spørsmål.

    1. Må du gå andreklasse på nytt, iom at turen din ble utsatt?

    2. Har du tenkt på å gå til forbrukerrådet, iom at "varen" du betalte for er drastisk endret, og du må betale full pris?

    Kul blogg.

    Momotarō fra Japani.

    SvarSlett