søndag 20. februar 2011

Steder i Japan!

Jeg gleder meg sykt til Soft Landing Camp i Tokyo! Håper vi får en og del fritid! Egentlig skulle det være mulig å melde seg på et treukers språkkurs i Shinjuku, men det tilba vist ikke organisasjonen som Explorius samarbeider med i år… Men jeg håper virkelig at jeg får en vertsfamilie i/ eller i nærheten av Tokyo. I løpet av Soft Landing Camp håper jeg at jeg rekker å se:

1. Shibuya
Vil så klart se Shibuya! Det er et av de stedene i Tokyo som er mest kjent i vesten. Det er vist i flere amerikanske filmer, som ”Lost in Translation”.  Også er det jo så klart ”Shibuya Crossing”, som er verdens travleste veikryss. I det krysset er det også en Starbucks som jeg har skikkelig lyst til å dra på.


2. Shinjuku
Shinjuku er kjent for å være et travelt business og entertainment område. Der finner du også verdens travleste togstasjon, med ca. 3,6 millioner mennesker som reiser der hver dag.



Det er så klart også andre steder utenfor Tokyo jeg vil se:

1. Kyoto
Kyoto er en av de stedene i Japan man finner flest templer og altere. Dette fordi Kyoto ikke ble bombet under krigen. Nintendo er faktisk også fra Kyoto!


2. Kusatsu Onsen
Det sies å være en av de beste varme kildene i Japan. Det ligger i Gunma, som er vest i Kanto. Det ligger altså ikke så veldig langt unna Tokyo. 


Det er også manga, mange andre steder i Japan jeg vil dra til, men orker ikke ramse opp alle sammen.

-Martin

4 kommentarer:

  1. haha hadde tenkt å bruke akkuratt det bildet av Kusatsu Onsen i mitt innlegg =)

    SvarSlett
  2. Fukuoka er ikke så verst å havne i, men selv om det er over en million innbyggere her, så føler jeg ikke akkurat at det er en storby, så om det er det du ønsker, så er det nok mange steder som er bedre å havne :)

    SvarSlett
  3. Hei :) så utrolig kult at du reiser til Japan! det er det ikke mange som tør! er du ikke veldig nervøs for språket? lykke til =)

    SvarSlett
  4. Superkult med Japan! Lykke til. Jeg reiser til Frankrike til høsten, greit om jeg linker til deg på bloggen min? :)

    SvarSlett