mandag 31. januar 2011

Lost In Translation

I morgen begynner japanskkurset igjen, halvannen måned siden sist. jeg fikk mail fra den nye læreren min på lørdag, denne gangen har vi faktisk en japansk lærer. Ikke at det var noe galt med den forrige læreren min, hun var kjempesnill og flink, men den nye læreren min er JAPANSK! Jeg skulle egentlig ønske vi kunne ha den gamle læreren vår enda, men nå som jeg vet at den nye er japansk, er jeg veldig fornøyd. Det skal bli skikkelig deilig å begynne studiene mine igjen. Det virker som dette halvåret kommer til å bli mer utfordrende enn det forrige. I høst lærte vi grunnleggende, nå blir det videregående japansk. Fant ut at vi har hiraganaprøve og at det er en god del sider i boken jeg må være ferdig med til i morgen. Kommer til å pugge hiragana og gjøre japansklekser hele natten. Trodde aldri det skulle bli stress med japansk. Det er jo kjempegøy med japansk, men det er like mye stress som andre fag.


Jeg syntes tittelen på innlegget passet godt til innholdet, men hovedgrunnen til at jeg valgte tittelen, er fordi jeg så filmen "Lost In Translation" i dag. Det er faktisk en veldig bra film, og den er oscarbelønnet! Den får Japan til å virke litt depressivt og merkelig, men samtidig er det en veldig bra handling og du får se en god del av Tokyo. Les mer om filmen her: http://www.imdb.com/title/tt0335266/


Når jeg ser filmer fra Tokyo får jeg skikkelig kriblinger fordi jeg gleder meg sånn! Nå er det bare et halvt år igjen til jeg reiser. Føler at jeg kommer nærmere og nærmere drømmen min.

-Martin

3 kommentarer:

  1. åååååh. den filmen er superfin. jeg og gleder meg, men er også ufattelig nervøs. på tirsdag er det seks uker igjen. det føles helt surrealistisk.

    SvarSlett