søndag 23. januar 2011

I år skal jeg til Japan!

Det gikk akkurat opp for meg at jeg faktisk skal til Japan i år, og at jeg faktisk skal bo der. Det er helt surrealistisk! Det er umulig å beskrive hvor mye jeg gleder meg! Uansett, nå er det en uke til japanskkurset begynner igjen, det blir greit å komme tilbake til studiene. Jeg har blitt litt rusten over ferien. Var syk i to uker, så det var litt vanskelig å få gjort noe som helst. For dere som skal til Japan skoleåret 12/13, begynn å studere nå, og så mye som mulig! Dere må være klar for søknaden, siden dere skal skrive et brev til vertsfamilien på japansk. Jeg har studert japansk i et halvt år, og selvstudier i 3 år, men dette var ikke nok for å skrive brevet. Måtte få masse hjelp fra læreren min. Japansk blir på en måte bare verre og verre jo mer du studerer, fordi det kommer nye hindre hele tiden.

Skolen er veldig stress for tiden, skal ha stor geografiframføring på tirsdag. Jeg vet at det jeg har skrevet er veldig dårlig, og gruer meg sykt til å framføre. Det er forresten gruppeframføring, og vi har en "gratis passasjer" på gruppen. Det lille han har gjort, har jeg måttet skrive om....   

Vil forresten også anbefale en blogg, olinesandberg.blogspot.com. Hun er kusinen min, og skal til USA. Hvis dere er interessert i utveksling syntes dere sikkert at det er en spennende blogg :-)



-Martin


9 kommentarer:

  1. Sjekk mitt siste, du!

    SvarSlett
  2. Ohai, Skal reise med EF -.- Det er litt sånn blæh, men jeg overlever nok (håper jeg) ^^ Hvilket Reiser du med?

    SvarSlett
  3. Hehe, Jeg er en av de få som reiser med explorius :-P

    SvarSlett
  4. hei, jeg skal også til japan med explorius. tror du sendte meg noen mailer for ikke så lenge siden =P
    linker deg =)

    SvarSlett
  5. Linker dere tilbake!

    SvarSlett
  6. BTW Jeg sånn linker deg ^^

    SvarSlett
  7. Åh, hej.
    Haha, jeg har egentlig ikke tatt meg tid til å lete etter folk som utveksler med andre enn AFS, men kom over deg nå :3 Jeg reiser til Japan i slutten av mars (sammen med Birgitte), så jeg er halvveis i Japanoppholdet når du reiser dit ~
    Litt gøy at du bor i Horten, for jeg bor i Tønsberg c:

    SvarSlett